6 grudnia 2020

400. Kinga Rajda

Dziś ważny dzień, albowiem dokładnie 7 lat temu wystartował blog, który teraz właśnie czytacie! W dość prostych słowach przywitałem się z czytelnikami pierwszego wpisu, w którym zapewniłem, że na tej stronie będę publikował moje autografowe zdobycze. Minęło 7 lat, a tamta deklaracja nadal pozostaje aktualna i realizowana. Mam nadzieję, że za kolejne 7 lat będę mógł napisać podobny wstęp, a pasja do kolekcjonowania autografów sportowców zimowych nie wygaśnie.

Tak jak na 5. rocznicę przygotowałem wpis nr 300, tak teraz czas na wpis nr 400 - oto autografy Kingi Rajdy, polskiej skoczkini narciarskiej. Można śmiało powiedzieć, że urodzona pod koniec 2000 roku zawodniczka jest najbardziej utytułowaną Polką w historii tej dyscypliny. Zadebiutowała w sezonie 2015/2016, a także zdobyła pierwszy (i jedyny punkt) w zawodach w Oberstdorfie. Kolejne dwa sezony były bardzo nieudane - Rajda ani razu nie awansowała do konkursu. Sezon 2018/2019 przyniósł nieco częstsze starty, które zaowocowały 8 punktami na koniec sezonu. Podczas MŚ w Seefeld zajęła 34. miejsce w konkursie indywidualnym i 6. miejsce w konkursie drużyn mieszanych, razem z Kamilą Karpiel, Kamilem Stochem i Dawidem Kubackim. Ostatni sezon przyniósł pierwsze poważniejsze sukcesy: regularne występy i awanse do czołowej "30", w tym najlepsze miejsce w karierze: 6. miejsce w Oberstdorfie. 93 punkty pozwoliły na zajęcie 28. pozycji na koniec sezonu. Wśród innych sukcesów można wymienić wysokie lokaty w FIS Cupach: Rajda wygrała klasyfikację sezonu 2015/2016, natomiast w sezonie 2016/2017 była druga.

 



 

1 komentarz:

  1. gratulacje, 7 lat to naprawdę sporo! sama tyle prowadzę bloga i nie mam pojęcia, kiedy to minęło :)

    www.dbuniek.pl

    OdpowiedzUsuń

W komentarzu pozostaw coś więcej niż tylko gratulacje i linka do swojej strony.